Sunday, March 15, 2009

Dealing Professionally with Challenging Customers - 1



ဆက္ဆံရခက္တဲ့၊ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ဖို႔ခက္တဲ့၊႐ိုင္းတဲ့၊ေမာက္မာတဲ့၊စိတ္ဆိုးလၢယ္တဲ့ စတဲ့ စတဲ့ Negative Points ေတၢ တစ္ခ်ိဳ႔ သို႔မဟုတ္ အမ်ား သို႔မဟုတ္ အားလံုးကို ပိုင္ဆိုင္ထားတတ္ၾကတဲ့ လက္ေပါက္ကပ္ကပ္ Customers/Guests(Hotel Usage) ေတၢနဲ႔ ရင္ဆိုင္/ထိေတၢ႔ဆက္ဆံရၿပီဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတၢကေတာ့ ညစ္ကုန္ၾကတာပါပဲ။
"သူတို႔ေတၢက ပိုက္ဆံေပးထားတာပဲ၊ေျပာခ်င္လုပ္ခ်င္တာေတၢေျပာခၢင္႔႐ွိပါတယ္" လ႔ိုတဖၢဖၢမေက်မနပ္ေျပာၾကရင္း ၀တ္ေက်တန္းေက် နဲ႔ Service ေပးေနတာမ်ိဳးေတၢ ၾကံဳရဖူးမွာပါ။ကိုယ္တိုင္လည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ေနာ္။

ဒါေပမယ့္.... အဲ့ဒီ့စ႐ိုက္စံုလွတဲ့ Customers ဆိုတာေတၢကို Classify ခၢဲျပီး ၾကည့္ရင္၊ၿပီးေတာ့ သူတို႔ေတၢရဲ့ စ႐ိုက္ေတၢကိုလိုက္လို႔ဘယ္လိုလိုက္ေလ်ာညီေထၢဆက္ဆံရမလဲ၊ဘယ္လိုစကားလံုးမ်ိဳးေတၢသံုးႏႈန္းသင့္သလဲဆိုတာေတၢကို
သိထားရင္ေတာ့ ဘာမွပူစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။

အဲ့ဒါေတၢကိုမစခင္ Hospitality / Customer Service Field (Industry) မွာလုပ္မိေနပီဆိုရင္ေတာ့္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ျပင္ဆင္ေလ့လာထားသင့္တာေလးေတၢ႐ွိပါတယ္။

Customer Service ဆိုတာလူေတၢနဲ႔ ထိေတၢ႔ဆက္ဆံရတာျဖစ္လို႔ Human Skills/People Skills ေလးေတၢကို အနည္းနဲ႔အမ်ားေတာ့ Idea ရထားသင့္ပါတယ္။Customer Service Training ေတၢကေတာ့မိမိကိုယ္ကိုယ္ Operation (ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေတၢ) ထဲ၀င္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ မင္းသား၊မင္းသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ေတၢအျဖစ္သတ္မွတ္လိုက္ေတာ့တဲ့။
(Vampire တို႔ သရဲကားတို႔ ၊ စစ္ကားအၾကမ္းစား တို႔ ထဲကမင္းသားမင္းသမီးေတၢကိုဆိုလိိုတာေတာ့မဟုတ္ေလာက္ပါဘူးေနာ္)

ဒီ Field ထဲေရာက္မွေတာ့ အရင္ဦးစၢာ Customer ေတၢနဲ႔မေတၢ႔ခင္ ကိုယ္ကိုကိုယ္ ျပင္ဆင္ထားရမဲ့ Skills ေလးေတၢကေတာ့

၁. Positive Attitutdes (အေကာင္းျမင္တတ္တာ၊စိတ္႐ွည္တာ၊ဘာသာလူမ်ိဳးမျခား Respect ထားတာ စသည္ျဖင့္ေပါ့)စိတ္ဆိုးရင္ေတာင္ မွင္နဲ႔ ျပံဳးျပံဳးေလးေနတတ္တာလည္းပါမွာေပါ့။ေဖာ္ေရၢတာစတာစတာေတၢ။

၂.ကိုယ္လုပ္ေန၊ကိုယ္ေရာင္းေနတဲ့ဟာဘာလဲဆိုတာေသခ်ာသိတာ(Product Knowledge ေခၚမွာေပါ႔ေနာ္)

၃.Confident႐ွိတာ။အေရးၾကီးတယ္။ကိုယ္ေျပာတာမွားသၢားေတာင္႐ုပ္တည္ၾကီးနဲ႔ေနတတ္တာ။ျပီးမွမွားသၢားတဲ့အေၾကာင္းကို Diplomatic Ways အရေတာင္းပန္တတ္တာ။အမွားဆိုတာေၾကာက္စရာမဟုတ္ပါ(လုပ္ငန္းခၢင္မွာပဲေျပာတာေနာ္၊)
ျပင္ဆင္ႏိုင္ရင္ ကိုယ့္အတၢက္ Knowledge တစ္ခုတိုးပါတယ္။
လူေတၢနဲ႔ဆက္ဆံေျပာဆိုရတာကိုမေၾကာက္တတ္တာ။Product Knowledge ေကာင္းေကာင္း႐ွိသိထားတာ။စတာေတၢ

၄.Personal Apperance သတ္သတ္ရပ္ရပ္ ၀တ္တတ္စားတတ္ေနတတ္ထိုင္တတ္တာ။(ေရခ်ိဳး၊သၢားတိုက္၊ေခါင္းဖီးျပီးမွအလုပ္သၢားတာလဲပါတယ္ေနာ္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့တစ္ခါအိပ္ရာထေနာက္က်လို႔
အလုပ္ေရာက္မွ Locker ထဲမွာမ်က္ႏွာသစ္ခဲ့ရတယ္။ဟဲ..ဟဲ..Joke)

၅.မိမိကေျပာခ်င္တာထက္ သူမ်ားကဘာလိုခ်င္လဲ၊ဘယ္လိုလူစားလဲဆိုတာ သိေအာင္ေသခ်ာနားေထာင္(Listening -အရင္Post တစ္ခုမွာေျပာဖူးတယ္) လုပ္တတ္တာ။လူကဲခတ္တတ္တာေပါ့။(လူပါး၀တာေတာ့မဟုတ္ဘူးေနာ္)

၆.Smile-ျပံဳးေနတတ္ျပီးမ်က္ႏွာခ်ိဳခ်ိဳေလးေနတတ္တာ။႐ုပ္လွစရာမလိုပါဘူး။Personal Apperance ,Smile ေလးနဲ႔ Positive Attitude ေလး႐ွိရင္ လူေတၢကခင္တတ္ၾကပါတယ္။အားလံုးျပည့္စံုေအာင္လုပ္ဖို႔လၢယ္ပါ့မလားတဲ့ေမးလို႔ Psychologic ေတၢ၊Management ပညာ႐ွင္ေတၢကေျဖၾကတယ္။YESSSSS !!! ရပါတယ္တဲ့။Attitudes ဆိုတာ သဘာ၀ကဖန္တီးထားတာမဟုတ္သလို ၊ ေမၢးရာပါ Characters ေတၢလည္းမဟုတ္ပါဘူးတဲ့။မိမိရဲ႔လက္ခံမႈ၊ယံုၾကည္မႈေပၚ(Perceptions)မူတည္လို႔၊ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု၊လူတစ္ေယာက္။Situation တစ္ခုအေပၚမွာ ဘယ္လိုျမင္လဲဆိုတဲ့ အေပၚမူတည္လို႔ေျပာင္းလဲယူလို႔ရတဲ့ေကာင္ပါတဲ့။(အေသးစိတ္ေျပာရင္ေတာ္ေတာ္ၾကာမယ့္ဟာမို႔ ေနာက္အခ်ိန္ရရင္Positive Attitudes အေၾကာင္းနဲနဲေရးခ်င္ေသးတယ္)ထားပါေတာ့။ဘယ္ေတာင္ေရာက္ေနလဲ မသိ..ေၾသာ္....ဆက္မယ္

၇.ျပီးေတာ့မိမိလုပ္ေနတဲ့အလုပ္ကို ႏွစ္သက္တတ္ေအာင္ အေကာင္းဖက္ကေလးေတၢကေတၢးျပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္နဲ႔ (Working with Fun) လုပ္ေနတတ္တာ။(ေနရာတိုင္းေတာ့မလၢယ္ဘူး)

၈.ျပီးေတာ့ Working well Under Pressures နဲ႔ Challenging ေတၢ Changes (အေျပာင္းအလဲေတၢ)ေအာက္မွာ ထုေလမာေလငဖယ္ေတ ေနတတ္တာ။

၉.ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာလိုက္စားတတ္တာ။ျပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္တဆင့္တက္ဖို႔(e.g-Supervisor,Assistant Manager,Manager ,etc..)ကို ေလာဘမပါ ပဲ အျမဲတန္း ေလ့လာ ျပင္ဆင္ေနတတ္တာ။Learning လုပ္ေနတာ။

၁၀.Body Lunguage (ကိုယ္ေနဟန္ထား) အေလးထားတာ။ဥပမာ-စကားေျပာေနရင္းေခါင္းကုတ္တာတို႔၊တစ္ခုခုကိုမွီထားတာတို႔၊ Eye Contact မ႐ွိပဲ ၾကည့္ခ်င္ရာၾကည့္ေနတာတို႔ဆိုရင္ တစ္ဖက္သားကို မေလးစားရာက်မွာေပါ့ေနာ္။

စသည္စသည္ျဖင့္ ေျပာရင္ေတာ့မဆံုးေတာ့ဘူး ၊ဒါေၾကာင့္အေပၚမွာ Selection ေတၢေရးေပးလိုက္တယ္။

အဲ့ဒီ့ေတာ့ Customer Service Field ထဲမွာဆိုရင္ အလုပ္မေရာက္ခင္ ျပင္ဆင္ထားရမွာေလးကို ကၽြန္ေတာ္ၾကိဳက္ခဲ့ရတဲ့ အတိုေကာက္စာလံုးေလးနဲ႔ လက္ေဆာင္ေပးမယ္။Customer တစ္ေယာက္နဲ႔ Dealing လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္တဲ့ PLEASE ဆိုတဲ့ လူတိုင္းသိထားၾကတဲ့ စကားလံုးေလးကို သတိရပါတဲ့။ဒါကေတာ့..

P - postures

L- listen and look

E- eye contact

A-appearance

S-smile

E- eagerness (helpfulness)
စတာေတၢပါပဲ။ဒါေၾကာင့္ Please ,remember PLEASE ပါလို႔။

Customers (လူေတၢ) က ဘယ္လို ကၢဲျပားတယ္၊အဲ့ဒီ့ Differences ေတၢ ကိုလိုက္ျပီးဘယ္လို ေျပာင္းလဲ ဆက္ဆံေျပာဆိုရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္၀င္စားစရာေလးေတၢကိုေတာ့ ေနာက္ Post မွ ဆက္လက္အားေပးပါလို႔ ဖိတ္ေခၚရင္း
နားလိုက္ဦးမယ္ခင္ဗ်ာ....see you later .

မိတ္ေဆၢမ်ားအားလံုး ေပ်ာ္ပါေစ
လင္းၾကယ္ျဖဴ
www.lkphyu.blogspot.com




0 ေယာက္ရဲ႕အျမင္: