Developing Your Telephone Skills အပိုင္း ၁
တယ္လီဖုန္းကို Alexander Graham Bell ဆိုသူ Scotland ႏိုင္္္ငံသား က ၁၈၇၆ မွာ ကမၻာကိုစတင္မိတ္ဆက္ခဲ့ရာကေန အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း ယေန.အခ်ိန္မွာေတာ့ကမၻာတစ္ရပ္လံုးမွာ အေရးပါအရာေရာက္လို.မသိသူမ႐ွိဆိုရေလာက္ေအာင္ကို နည္းပညာမ်ိဳးစံုနဲ ့ Company မ်ိဳးစံုကေနထုတ္လုုပ္ေနပါတယ္။
Telephone ဆိုတဲ့စကားေလးက Greek ေ၀ါဟာရ Far အေ၀းဆိုတာနဲ ့ Sounds အသံဆိုတာေလးေပါင္းစပ္လို ့ ျဖစ္ေပၚလာတယ္ဆိုပါတယ္။ ဒီေန ့အခ်ိန္မွာဆိုရင္ Telephones ေတၢဟာ ကမၻာတစ္၀န္းလံုးမွာ အလၢန္အေရးပါတဲ့ Communication Tools အေနနဲ ့အရၢယ္မ်ိဳးစံု၊အေရာင္မ်ိဳးစံု၊ပံုစံမ်ိဳးစံု၊ Functionsေတၢပါမ်ိဳးစံုေအာင္ ဆန္းသစ္လာၾကပါတယ္။ဥပမာ-Nokia , Sony Ericsson,Samsung,LG ,etc… စတဲ့ Phone Makers ေတၢဆိုရင္ တစ္ခါတစ္ရံ တစ္ပတ္ကို Design တစ္မ်ိဳး Function တစ္မ်ိဳးဆန္းသစ္လို ့ေတာင္ အျပိဳင္အဆိုင္ထုတ္လုပ္ေနတယ္လို.ေလ့လာရပါတယ္။
ငယ္နာမည္ -Alexander Bell
ေမၢးေန ့ - ၁၈၄၇ ၊ မတ္လ ၃ ရက္ေန ့(ကၽြန္ေတာ္ ဒီ Post ေရးတဲ့ေန ့)
ေမၢးရပ္ - Edinburgh, Scotland
ဖခင္ -Alexander Melville Bell
Canada ကို 1870 မွာေျပာင္းရင္း ၁၈၇၁ မွာ သူက Boston, Massachusetts မွာ အၾကားအာရံုမရသူေတၢရဲ ့ဆရာအျဖစ္ လူ ့အသံေတၢကို Vibrations အျဖစ္ေျပာင္းေပးျခင္းကိုလုပ္ရင္းက Telephone ရဲ ့Idea ကို ရခဲ့ပါတယ္။
၁၈၇၅ မွာ Electrician ,Thomas Watson ဆိုသုူနဲ ့အတူအလုပ္လုပ္ကိုင္ရင္း Telephone ကို စတင္တီထၢင္ၾကည့္ခဲ့ရာကေန ၁၈၇၆ မွာ ေလလွိဳင္းေပၚကေနျပီးသူကထမဆံုး တီထၢင္ ရလိုက္တဲ့ ကမၻာ့ပထမဦးဆံုး Telephone ကေန သူ ့ရဲ့Partner Thomas Watson ကို
“Mr.Watson,come here ,I want you” ဆိုျပီးစမ္းသပ္ခန္းထဲကေန ေအာ္ေျပာလိုက္ျခင္းကစျ႔ပီး……………
Alexander Graham Bell ဟာ ၁၉၂၂ ၊ၾသဂုတ္လ ၂ ရက္ေန ့အသက္ ၇၅ႏွစ္အ႐ၢယ္မွာကၢယ္လၢန္ခဲ့ပါတယ္။
“Mr.Watson,come here ,I want you” ဆိုျပီးစမ္းသပ္ခန္းထဲကေန ေအာ္ေျပာလိုက္ျခင္းကစျ႔ပီး……………
Alexander Graham Bell ဟာ ၁၉၂၂ ၊ၾသဂုတ္လ ၂ ရက္ေန ့အသက္ ၇၅ႏွစ္အ႐ၢယ္မွာကၢယ္လၢန္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီေန ့ေဆၢးေႏၢးခ်င္တာေလးကေတာ့ အဲ့ဒီ့ Telephone ေလးကိုလုပ္ငန္းတၢင္း အသံုးျပဳရာမွာဘယ္လို အရည္အေသၢးေတၢ ၊ကၽြမ္းက်င္ပါးနပ္မွဳေတၢနဲ့အသံုးခ်ရမလဲဆိုတဲ့ Developing Effective Telephone Skills ေခါင္းစဥ္ရ Post ေလးကို ေဆၢးေႏၢးခ်င္ပါတယ္။ Strong communication skills will always be highly essential when using the telephones. Evolving technology will enhance the telephone in the future. ဆိုတာေၾကာင့္ အထူးသျဖင့္လုပ္ငန္းတၢင္းမွာဆိုရင္ပိုေတာင္အေရးၾကီးပါတယ္။
Effective telephone skills are predicated on strong communications skills. The four major means of communication are speaking, reading, writing, and listening—with listening being the most important part. ဆိုတဲ့အတိုင္း Listening နားေထာင္ျခင္းဆိုတာဟာ Telephone Communication Process မွာ အလၢန္အေရးပါပါတယ္။Listening ဆိုတဲ့ေနရာမွာ
1.Sensing (ခန္ ့မွန္းနားလည္တတ္ျခင္း)ဥပမာ -တစ္ဖက္က ဖုန္းေျပာေနသူက စိတ္ဆိုးေနလား၊ေၾကာက္႐ၢံ ့ေနလား ၊ၾကဴေနတာလား (ေနာက္တာ)စသည္ေပါ့။
2.Interpreting (ေျပာလာတဲ့ Messages ေတၢကို နားလည္မွတ္သား ႏိုင္မွဳနဲ.ျပန္လည္ေျဖၾကားႏိုင္မွဳ)ဥပမာ -ဘာသာစကားျခားနားမွဳတစ္ခုခုနဲ ့ေျပာဆိုျဖစ္တယ္ဆိုပါေတာ့ တစ္ဖက္က ဘာကိုဆိုလိုခ်င္တာလဲ၊ဘာ Messages ေတၢေပးခ်င္တာလဲ ဆိုတာကို နားေထာင္တတ္နားလည္တတ္ဖို ့ဆိုတာေပါ့
3.Evaluating (ေျပာလာသူရဲ ့Messages ေတၢေပၚမွာမူတည္လို ့ဘယ္လိုတုန္. ျပန္ေျပာဆိုသင့္တယ္ ဆိုတာ ကို Way ေရၢး ခ်ယ္လိုက္တယ္ ဆိုပါေတာ့)ဥပမာ- Complaint တက္တဲ့ Call မ်ိဳးဆိုရင္ ဘယ္လိုတုန.္ ံ့ျပန္ေျပာဆိုသင့္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ေနာက္ဥပမာ-ၾကဴေနတယ္ဆိုတာကို Sensing အရသိျပီဆိုရင္ Interpreting လုပ္ကာ နားလည္ျပီဆိုရင္ Evaluate လုပ္လို ့ ဘယ္လိုတုန္ ့ျပန္ရမယ္ဆိုတာ သိျပီးရင္ ေအာက္က 4. Responding(တုန္ ့ျပန္ေျပာဆိုျခင္း) အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ဘယ္ေနရာမွာဘယ္လိုျပန္ေျပာရမယ္ဆိုတာပါ။
အထူးသျဖင့္ Organisations and Companies ေတၢမွာဆိုရင္အထူးသတိျပဳစရာလိုပါတယ္။မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ Face to Face ေတၢ ့လို ့စကားအေျပာမွားရင္ ေက်နပ္တဲ့အထိ Face to face ေတာင္းပန္လို ့ရေပမယ့္ Telephone Conversations မွာမွားယၢင္းရင္တစ္ဖက္က Phone Call ကို Terminate ဖုန္းခ်လိုက္ျပီးရင္ ႏွစ္ခါေခၚဖို ့ဆိုတာ Business ေတၢလုပ္တဲ့အခါေတာ္ေတာ္စဥ္းစားစရာပါ။ ဒါေၾကာင့္ Listening က Telephone Conversations ေတၢမွာ(တကယ္ေတာ့ေနရာတိုင္းမွာ-ေနာက္မွ Communication Skills ေရးျဖစ္ရင္ ေဆၢေႏၢးပါဦးမယ္)အလၢန္အေရးႀကီးပါတယ္။
ဖုန္းေျပာစဥ္မွာ Listening ေကာင္းခ်င္ရင္ ေအာက္က Techniques ေလးေတၢကိုအရင္ေလ့လာသင့္ပါတယ္။(Telephone Operators သမားေတၢဆိုရင္ေတာ့ဒါမ်ိဳးေတၢကို သင္တန္းတက္ျပီးေတာင္ေလ့လာသင္ယူရေလ့႐ွိပါတယ္။ )
(၁) Listen carefully and actively လုပ္ဖို ့ Ready ျဖစ္ေနေအာင္ေနပါ
(၁) Listen carefully and actively လုပ္ဖို ့ Ready ျဖစ္ေနေအာင္ေနပါ
(၂) မိမိ ရဲ ့Emotions ကိုလည္းဘယ္လိုေနလဲဆိုတာသိထားရ၊သတိထားမိရပါမယ္။ေဒါသျဖစ္ျဖစ္နဲ ့ေျပာမိလိုက္တာမ်ိဳးမျဖစ္ရေအာင္ေပါ့
(၃) တစ္ဖက္ကေျပာေနတာကို ေသေသခ်ာခ်ာတိတိက်က် နားေထာင္ပါ
(၄) လိုအပ္ရင္၊နားမလည္လိုက္တာရွိရင္၊ မသဲကၢဲတာ႐ွိရင္(အေေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ေပါ့။ဥပမာ-လိုင္းမၾကည္လို့ပတ္၀န္းက်င္ဆူလို ့စသည္ျဖင့္ေပါ့) Ask Question if it is necessary.ေမးခၢန္းေမးပါ။ေသေသခ်ာခ်ာေလးျဖစ္ေအာင္လို ့။လိုအပ္ရင္တစ္ခ်ိဳ ့Messages ေတၢကိုခ်ေရးထားရင္ပိုေကာင္းပါတယ္။
ျပီးေတာ့ Three Parts of an Effective Telephone Call ဆိုတာေလးေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
(Part 1) the introduction, in which both parties establish their identity and the convenience of the call
(Part 2) the purpose , which involves communicating needs by asking well constructed questions နဲ ့
(Parts 3) the conclusion, whereby both parties reach a verbal agreement on the points made during the call and any specific action that needs to be taken.
(It is equally important to listen attentively. Attentive listening can be demonstrated by speaking in such ways that the listener knows you are hearing. It is also an excellent idea to write down any questions you want to ask prior to beginning the call or during the call.) လို.မွတ္သားဖူးပါတယ္။
မျပီးေသးဘူး။ဖတ္ရတာပ်င္းမွာဆိုးလို ့ေနာက္ Post မွာ ဆက္လက္ေဆၢးေႏၢးပါမယ္။
မိတ္ေဆၢမ်ားအားလံုးေပ်ာ္ပါေစ
လင္းၾကယ္ျဖဴ
www.lkphyu.blogspot.com
0 ေယာက္ရဲ႕အျမင္:
Post a Comment