နားေထာင္တာပဲ ေရးၾကီးခၢင္က်ယ္လုပ္ျပီး သူ post တင္စရာမ႐ွိတိုင္း ေရးေနလိုက္တာလို ့ ေျပာခံရမွာဆိုးလို ့ Listening ဟာအလုပ္ထဲမွာ သို့ Business ေတၢလုပ္ရာမွာဘယ္ေလာက္အေရးၾကီးလဲဆိုတာကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။
Listening(နားေထာင္ျခင္း)နဲ့Hearing(ၾကားျခင္း)ေတၢဆိုတာေတၢက နားေကာင္းေကာင္း ၾကားသူတိုင္းလုပ္ေန၊ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ Daily Cases ေတၢပါ။ဒါေပမယ္.သူတို ့ႏွစ္ခုရဲ့ရလာဒ္ေတၢကInformation ေတၢဖလွယ္ျခင္းမွာ ကၢာျခားပါတယ္။ (နားေထာင္ျခင္း)Listening is more than just (ၾကားျခင္း) hearing what a speaker says .
Listening is interpreting, or making sense of, the sounds that you hear .ဆိုေတာ့
Listening(နားေထာင္ျခင္း)နဲ့Hearing(ၾကားျခင္း)ေတၢဆိုတာေတၢက နားေကာင္းေကာင္း ၾကားသူတိုင္းလုပ္ေန၊ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ Daily Cases ေတၢပါ။ဒါေပမယ္.သူတို ့ႏွစ္ခုရဲ့ရလာဒ္ေတၢကInformation ေတၢဖလွယ္ျခင္းမွာ ကၢာျခားပါတယ္။ (နားေထာင္ျခင္း)Listening is more than just (ၾကားျခင္း) hearing what a speaker says .
Listening is interpreting, or making sense of, the sounds that you hear .ဆိုေတာ့
Hearing is simply the reception of sounds by your ears. တဲ့...
ဒီေတာ ့ Listening is a mental activity. It requires concentration, cooperation, and an open mind.
Hearing is a physical perception.ေပါ့။
လုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာဆိုရင္ Most Employee ေတၢဟာ တစ္ေန ့တာလုပ္ငန္းမွာ အခ်ိန္၆၀ရာခိုင္ႏွဳန္းေလာက္ကို Listening လုပ္ရင္းနဲ ့ကုန္ဆံုးေစတယ္လလို့ စစ္တမ္းေတၢကဆိုပါတယ္။တစ္ခ်ိဳ ့Senior Officers ေတၢဆိုရင္တဲ့ တစ္ေန ့တာ လုပ္ငန္းရဲ. ၈၀ ရာခိုင္ႏွဳန္းေလာက္ကို Telephone conversation ေတၢ၊ face- to- face conversations ေတၢ ၊Meeting ေတၢ၊ Interview meetings ေတၢ၊ Complaint Handling ေတၢ စသည္တို ့မွာ Listening လုပ္ရင္းကုန္ဆံုးေစတယ္လို ့ဆိုပါတယ္။
Hearing is a physical perception.ေပါ့။
လုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာဆိုရင္ Most Employee ေတၢဟာ တစ္ေန ့တာလုပ္ငန္းမွာ အခ်ိန္၆၀ရာခိုင္ႏွဳန္းေလာက္ကို Listening လုပ္ရင္းနဲ ့ကုန္ဆံုးေစတယ္လလို့ စစ္တမ္းေတၢကဆိုပါတယ္။တစ္ခ်ိဳ ့Senior Officers ေတၢဆိုရင္တဲ့ တစ္ေန ့တာ လုပ္ငန္းရဲ. ၈၀ ရာခိုင္ႏွဳန္းေလာက္ကို Telephone conversation ေတၢ၊ face- to- face conversations ေတၢ ၊Meeting ေတၢ၊ Interview meetings ေတၢ၊ Complaint Handling ေတၢ စသည္တို ့မွာ Listening လုပ္ရင္းကုန္ဆံုးေစတယ္လို ့ဆိုပါတယ္။
Over all ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Listening လုပ္တဲ့လူတိုင္းဟာ Conversation တစ္ခုလံုးရဲ ့ ၂၅ % ကိုသာ ေသခ်ာရေလ့႐ွိပါတယ္။ျပီးေတာ့သိထားတဲ့ အေရးၾကီးတဲ့Message ေတၢ Info ေတၢဆိုရင္ေတာင္ ၂လၾကာရင္ တစ္၀က္ေလာက္သာသာပဲမွတ္မိေတာ့တယ္ လို ့ Research ေတၢကဆိုပါတယ္။ဒါေပမယ့္
This has not always been the case ပဲ။ ဒါတင္မက သတိထားသင့္တာကေတာ့ Documents ေတၢဖတ္လို့နားမလည္ရင္ေသခ်ာေအာင္ ျပန္ဖတ္လို ့ရေပမယ့္ Verbal Communication မွာမမိလိုက္တဲ့Messages ေတၢကို (အသံဖမ္းထားတဲ့နည္းကလၢဲလို ့) ျပန္ေျပာျပဖို ့ေတာ္ေတာ္ခက္လိမ့္မယ္။
တစ္ခ်ိဳ ့ Business ေတၢမွာဆိုရင္ Listening efficiency /effectiveness ရဖို ့ Training ေပးျပီးေတာင္ လုပ္ယူၾကတယ္ဆိုပါတယ္။
Studies ေတၢကေဖာ္ျပတာကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေန ့တာမွာ ေယဘူယ်အားျဖင့္
ေျပာတာထက္ နားေထာင္တာပိုမ်ားတယ္၊ေရးတာထက္ ဖတ္တဲ့အခ်ိန္ပိုမ်ားတယ္၊Messages ပို ့တာထက္ လက္ခံရတာပိုမ်ား တယ္ဆိုျပီးဆိုထားပါတယ္။ေနာက္ လူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္မိနစ္မွာ စကားလံုး ၁၀၀ ကေန ၂၀၀ (Average rate)အထိေျပာႏိုင္ပါတယ္။နားေထာင္တဲ့ အခါၾကေတာ့ တစ္မိနစ္ကို စကားလံုး ၄၀၀ အထိလက္ခံႏိုင္တယ္ဆိုပါတယ္။
Listening လုပ္တာမွာ ၃မ်ိဳးကၢဲေသးတယ္ဆိုုပဲ။ေျပာတာထက္ နားေထာင္တာပိုမ်ားတယ္၊ေရးတာထက္ ဖတ္တဲ့အခ်ိန္ပိုမ်ားတယ္၊Messages ပို ့တာထက္ လက္ခံရတာပိုမ်ား တယ္ဆိုျပီးဆိုထားပါတယ္။ေနာက္ လူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္မိနစ္မွာ စကားလံုး ၁၀၀ ကေန ၂၀၀ (Average rate)အထိေျပာႏိုင္ပါတယ္။နားေထာင္တဲ့ အခါၾကေတာ့ တစ္မိနစ္ကို စကားလံုး ၄၀၀ အထိလက္ခံႏိုင္တယ္ဆိုပါတယ္။
1. The first type is casual, or informal. You usually don't need to remember details.(ဥပမာ - သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္းေျပာတာမ်ိဳး။သာမာန္ပဲ)
2. The second type of listening is active, or formal. This type of listening takes concentration and requires that the listener absorb details.(ဥပမာ -Boss ကေျပာတာ၊Meeting မွာေျပာတာ၊ Interviews မွာေျပာတာ၊Classes ေတၢမွာေျပာတာစသည္ျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာနားေထာင္ဖို ့လိုတဲ့ေနရာေတၢမွာ ေပါ့)
3. The last type of listening is nonverbal listening.(ဥပမာ- Body Lunguage ကိုၾကည့္ျပီးနားလည္တာေပါ့)
2. The second type of listening is active, or formal. This type of listening takes concentration and requires that the listener absorb details.(ဥပမာ -Boss ကေျပာတာ၊Meeting မွာေျပာတာ၊ Interviews မွာေျပာတာ၊Classes ေတၢမွာေျပာတာစသည္ျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာနားေထာင္ဖို ့လိုတဲ့ေနရာေတၢမွာ ေပါ့)
3. The last type of listening is nonverbal listening.(ဥပမာ- Body Lunguage ကိုၾကည့္ျပီးနားလည္တာေပါ့)
Speakers ေျပာတဲ့သူေတၢလိုပဲ နားေထာင္တဲ့ သူ(Listeners)ေတၢကလည္း Speaker ရဲ ့ verbal and nonverbal (Body Lunguage) ေတၢ ကို Listen လုပ္ႏိုင္္ဖို ့Ready ျပင္ထားဖို ့လိုပါတယ္။Listeners ေတၢဟာ
Speaker , Message,Other Listeners ,Physical Conditions ,and Emotional State ဆိုတာေတၢကို Listen လုပ္တဲ့ေနရာမွာ အနဲအမ်ားမဆို ၾကံဳေတၢ ့ေနရမွာပါ။ဒီဟာေတၢမွာ ပထမ ၃ခု ကို Listener အေနနဲ ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလို ့မရေတာင္ ေနာက္က Physical နဲ ့Emotional Conditions ေတၢကိုေတာ့ သတိထားေျပာင္းလို ့ရႏိုင္ပါတယ္။
Speaker , Message,Other Listeners ,Physical Conditions ,and Emotional State ဆိုတာေတၢကို Listen လုပ္တဲ့ေနရာမွာ အနဲအမ်ားမဆို ၾကံဳေတၢ ့ေနရမွာပါ။ဒီဟာေတၢမွာ ပထမ ၃ခု ကို Listener အေနနဲ ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလို ့မရေတာင္ ေနာက္က Physical နဲ ့Emotional Conditions ေတၢကိုေတာ့ သတိထားေျပာင္းလို ့ရႏိုင္ပါတယ္။
Speaker က Messages ေတၢ pass လုပ္တိုင္းမွာ ၅၅% က nonverbal ေတၢ(body language )ျဖစ္ေလ့႐ွိျပီး ၊၃၈% က Speaker ရဲ ့ အသံ (Voice Influence/Tone of Voice) ျဖစ္လို ့က်န္ ၇% သာသာ ကေတာ့ တကယ္ေျပာတဲ့ Verbal words ေတၢျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ Listeners ေတၢဟာ မိမိနဲ ့ေျပာမယ့္သူ ရဲ ့Body Lunguage (nonverbal messages ,gestures)ကို ရိပ္စားမိဖို ့အေရးၾကီးပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ Sometimes ,Action speaks louder than words ဆိုတဲ့ စကားပံုေလးေပၚေပါက္လာပံုရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္It is clear that we could increase our productivity through listening training because a large percentage of one's waking time is consumed by listening activities.
နားေထာင္ျခင္း(Listening)ဟာဘာေၾကာင့္အေရးၾကီးသလဲဆိုရင္ေအာက္ကအခ်က္ကေလးေတၢကိုၾကည့္ရင္း ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။
1. Listening enables us to be more effective in interpreting a message.
2. Listening enables us to gather data to make sound decisions.
3. Listening enables us to gain important information.
4. Listening enables us to respond appropriately to the messages we hear.
2. Listening enables us to gather data to make sound decisions.
3. Listening enables us to gain important information.
4. Listening enables us to respond appropriately to the messages we hear.
Listening ေကာင္းေကာင္းလုပ္ႏိုင္ဖို ့ကေတာ့
1. Look the part: Face the speaker and display feedback that the message is being heard and understood. Lean toward the speaker to show interest. Maintain eye contact at least 80 percent of the time. Do not distract the speaker with strange facial expressions and fidgeting.
2. Listen for nonverbal messages: Observe the speaker's body language, gestures, and the physical distance. Observe the speaker's facial expressions, eyes, mouths, and hands for hidden messages.
3. Listen for the main points: Filter out the nonessential and look for the principal message of the words.
4. Be silent before replying: Be certain that the speaker is completely finished speaking before you attempt to speak. Resist the temptation to interrupt unnecessarily.
2. Listen for nonverbal messages: Observe the speaker's body language, gestures, and the physical distance. Observe the speaker's facial expressions, eyes, mouths, and hands for hidden messages.
3. Listen for the main points: Filter out the nonessential and look for the principal message of the words.
4. Be silent before replying: Be certain that the speaker is completely finished speaking before you attempt to speak. Resist the temptation to interrupt unnecessarily.
5. Ask questions: It is appropriate to question the speaker in order to clarify meanings and reinforce messages heard.
6. Sense how the speaker is feeling: To receive the complete message, it is important to sift out any feelings the speaker is trying to convey. Determine what the speaker is not saying.
7. Take notes: Jotting down important ideas allows you to review the message at a later time and reinforces the information heard/learned.
8. Be available: To be spoken to, one must be available. Get out from behind your desk and papers. Stop your work and concentrate totally on the speaker.
Encourage others to listen by doing the following:
1. Lower your voice volume. It forces others to listen.
2. Make your talk interesting. Focus on your listener's favorite subject—him-or herself. Encourage others to participate by bringing them into the conversation.
3. Create the right environment. Speak where you can be easily heard and understood.
4. Be human to your listeners. Address people by name whenever possible; it helps to get their attention.
Listening ေကာင္းေကာင္းလုပ္တတ္ျပီဆိုရင္ ဘယ္လုပ္ငန္းမွာမဆို ထိထိေရာက္ေရာက္ အဆင္ေျပေျပေဆာင္႐ၢက္ႏိုင္မွာပါ။ဒါေပမယ့္ , patient listening is a rare thing, but it is a skill that can be developed with practice. တဲ့။
ဒီေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာမဆိို ကိုယ္ကေျပာတတ္ဆိုတတ္႐ွိသေလာက္ေျပာျပီးရင္ (အထူးသျဖင့္ Business ၊နဲ ့လုပ္ငန္းေတၢမွာ)သူမ်ားေျပာတာကိုလည္းနားေထာင္လိုက္ပါဦး။Knowledges နဲ ့Ideas ေတၢပိုမိုတိုးတက္လာပါလိမ့္မယ္လ.ို ့ထင္ပါတယ္။ Listeners are always winners လို ့ၾကားဖူးတာေလးစကားလက္ေဆာင္ေပးရင္း နားဦးမယ္ခင္ဗ်ာ……See you later .
မိတ္ေဆၢမ်ားအားလံုး ေပ်ာ္ပါေစ
လင္းၾကယ္ျဖဴ
www.lkphyu.blogspot.com
လင္းၾကယ္ျဖဴ
www.lkphyu.blogspot.com
0 ေယာက္ရဲ႕အျမင္:
Post a Comment