Wednesday, June 24, 2009

ဟမ္ဘာဂါေလးလို ေျပာၾကည့္ပါ


အခု Post ေလးက ကၽြန္ေတာ္ တက္ခဲ့ရတဲ့ Training တစ္ခုမွာပို႔ခ် လို႔ သိခၢင့္ရလိုက္တဲ့ ဗဟုသုတေလးကို လိုအပ္မယ္ထင္တဲ့ မိတ္ေဆၢေတၢအတၢက္ ရည္႐ၢယ္ျပီး ေ၀မွ်ခံစားေပးလိုက္တာပါ။အရမ္းသိလို႔ ဆရာလုပ္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ရပဲ ဒီ့ထက္မက ပိုသိတဲ့ မိတ္ေဆၢမ်ားဆီကလည္း ပိုေကာင္းတဲ့ ဗဟုသုတမ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္ရင္း တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ေနာ္။၉ နာရီၾကာတေနကုန္ ၂ရက္ သင္ယူခဲ့ရတဲ့ Topic ကို အတိုျခံဳးျပီး ျပန္ေဖာ္ျပတာျဖစ္လို႔ လိုအပ္မႈေတၢ႐ွိေနတယ္ဆိုရင္လည္း နားလည္ ခၢင့္လႊတ္ေပးပါလို႔ ...အရင္ ေမတၱာရပ္ခံပါရေစခင္ဗ်ာ။



ခုေျပာခ်င္တာကေတာ့အရာ႐ွိတစ္ဦး၊လူၾကီးတစ္ေယာက္.. တနည္း အၾကီးအကဲေနရာယူထားသူေတၢဟာ လုပ္ငန္းခၢင္ထဲမွာ မိမိ လက္ေအာက္က တစ္ေယာက္ေယာက္ကို Feedback တစ္ခုခုေပးမယ္ဆိုရင္ (အထူးသျဖင့္ အမွားလုပ္ထားသူ၊ Appraisal ေတၢ၊ တာ၀န္ပ်က္ကၢက္သူ..စတာေတၢ) အသံုးခ်သင့္တဲ့ နည္းေလးပါေနာ္။ ဒါကို Hamburger Techniques လို႔ ေခၚေလ့႐ွိၾကပါတယ္ခင္ဗ်ာ။Feedback ဆိုတာကေတာ့ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း တစ္စံုတစ္ေယာက္က တစ္ခုခုလုပ္ျပီး/ေျပာျပီး ရင္ တျခားတစ္ဦး(သို႔) အမ်ားက ထင္တာ ျမင္တာေတၢ၊ လိုအပ္ခ်က္ေတၢ၊ ေကာင္းအဆိုးေတၢကို Comments ေပးျခင္း၊Complaint လုပ္ျခင္း၊ Idea ေပးျခင္းစတာေတၢ ကို ျပဳလုပ္ၾကျခင္းလို႔ ေျပာပါတယ္။

Feedbackေပးရင္ အဓိက ကေတာ့ Positive feedback နဲ႔ Negative feedback ဆိုျပီး ႏွစ္မ်ိဳး ေတၢ႔ရပါတယ္။လုပ္ငန္းတၢင္းမွာဆိုရင္ေတာ့ Negative feedback ကို နားေထာင္ေကာင္းေအာင္ Developmental Need feedback လို႔ သံုးႏႈန္းေျပာေလ ့႐ွိၾကပါတယ္။

Positive နဲ႔ Negative ဆိုတာေလးကေတာ့ အေကာင္းျမင္၊အဆိုးျမင္/ေကာင္းကၢက္၊ဆိုးကၢက္ ရယ္လို႔ ေျပာေလ့႐ွိပါတယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ Perception တို႔ Attitudes စတာေလးေတၢ ေပါ့ေနာ္။အေၾကာင္းအရာတစ္ခု အေပၚမွာ ဘယ္လိုျမင္တယ္ ဆိုတာေလးပါ။ ဥပမာ - ေရတစ္၀က္ထည့္ထားတဲ့ ခၢက္တစ္ခုကို Positive သမားတစ္ေယာက္က တစ္၀က္ေတာင္ ျပည့္ေနပါလား လို႔ ျမင္တဲ့အခ်ိန္မွာ Negative သမားတစ္ေယာက္ကေတာ့ တစ္၀က္ေတာင္ ေလ်ာ့ေနပါလားလို႔ ျမင္တတ္တယ္တဲ့ ..အားလံုးၾကားဖူးၾကပါတယ္။ဒါေပမယ့္ Positive Attitude အေၾကာင္းက ဒီမွ်မက ပိုက်ယ္ျပန္႔တယ္ဆိုေတာ့ ေျပာရင္မဆံုးႏိုင္ေတာ့ပါ။ခုေတာ့ ဒီ Hamburger Technique ေလးမွာေတာ့ Positive ကအေကာင္းေတၢ ေကာင္းကၢက္ေတၢကို ေျပာတာကို ဆိုလိုျပီး၊ Negative ဆိုရင္ေတာ့ Developmental Need လိုအပ္မႈေလးေတၢ မွားတာေလးေတၢကို ေျပာတာ ျဖစ္ပါတယ္။အေကာင္းျမင္တတ္ရင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အလုပ္လုပ္ရတာ အဆင္ေျပျပီး လိုရာက ိုျပီးေျမာက္ ေဆာင္႐ၢက္ ႏိုင္ေအာင္ အက်ိဳးျပဳေပးတဲ့ အပိုင္းေလး လည္းျဖစ္ပါတယ္။

အဲ့ဒီ့ Developmental Need ေနရာ ကေတာ့ တကယ္ လိုအပ္မႈေတၢကို Feedback ေပးတဲ့ ေနရာဆိုေတာ့ အႏွစ္သာရပိုင္းလို႔ ိုေျပာရမွာေပါ့ေနာ။အေကာင္းဘက္က ၾကည့္ရင္ လူၾကီးကလည္း မိမိ Colleague က ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရသလဲ ဆိုတာကို သိႏိုင္သလို Colleague ဖက္ကလည္း မိမိအားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ေတၢကို သိႏိုင္ျပီး လိုသလို ျပဳျပင္ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ နားလည္မႈေတၢ ကိုလည္း သိ႐ွိႏိုင္ပါတယ္။

လူတိုင္းဟာ (Psychologically အရ) အသိအမွတ္ျပဳျခင္း (Recognition)ကို အထူးသျဖင့္လုပ္ငန္းေတၢထဲမွာ ဆိုရင္ အထက္လူၾကီးေတၢရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ (Motivation အေၾကာင္းကို ေနာက္ၾကံဳရင္ ေရးေပးမယ္) အင္မတန္ ထိေရာက္တဲ့ လက္ေဆာင္မၢန္ပါပဲ။ အလုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကိုလည္း ျပီးစၢမ္း ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္႐ၢက္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကို မိမိဟာ Management Position ကို ယူထားရသူ တစ္ေယာက္ဆိုရင္ ေကာင္းေကာင္း သိထား သင့္ပါတယ္။ (ဒါေပမယ့္ ဒါေတၢကလည္း Depends on situation ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါမယ္။လူေတၢက တူမွ မတူၾကတာ။ဒီမွာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေကာင္းတဲ့ နည္းေတၢကိုပဲ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္Positive way ေပါ့ေနာ္။) ထားပါတာ့..

မိမိေအာက္က Subordinate ကို တစ္ခုခု ဆူစရာ႐ွိတယ္ ဆိုပါေတာ့ (တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ Bamboo ေကၽြးတယ္လို႔လည္း အေပ်ာ္ေခၚတတ္တယ္)။ဒီမွာ မိမိက အၾကီးအကဲ ျဖစ္တဲ့အတၢက္ ခု ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ့္ Humburger ကို စားရပါေတာ့မယ္..အဲ..အဲ..Technique ကို သံုးရပါမယ္။ Hamburger ဆိုတာ တင္စားေျပာတာပါ။ဒီလိုပါ သူ႔မွာ ၃ လႊာပါတယ္ေနာ္။ ေပါင္မုန္႔ + အသား +ေပါင္မုန္႔ ဆိုျပီး ထပ္ထားတတ္တယ္။ (ခုေခတ္ ခပ္ဆန္းဆန္း Hamburger ေတၢကေတာ့ လန္းတယ္ေနာ္။ပံုမွန္ Hamburger ကိုပဲ ေျပာတာ)။ အဲ့ဒီ့အတိုင္းပဲ အၾကီးအကဲ ကလည္း ေအာက္လူကို Feedback ေပးရင္ အဲ့သလိုပဲ ေပးရမယ္ ။ ပထမ Positive Feedback + ဒုတိယ Negative Feedback + ေနာက္ဆံုးပိတ္ Positive Feedback တဲ့ …...




ဒီလိုပါ .... အၾကီးအကဲက ေတၢ႔ခ်င္တယ္လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ လက္ေအာက္ကလူေတၢမွာ ဒီလို အေတၢးမ်ိဳးေတၢေပၚေပါက္ လာတတ္ပါတယ္ (အထူးသျဖင့္ အျပစ္႐ွိေနရင္ေပါ့ေနာ္္)….
  • ငါ့ကို … ဆူေတာ့မွာလား။…ဘုရားဘုရား..
  • ဒီလို During Economy Crises ကာလမွာ လုပ္လုပ္ကို ျဖဳတ္ေတာ့မွာလား။…
  • ျပန္လည္ေခ်ပလို႔ရေအာင္ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတၢ႐ွာထားမွ။…..
  • သၢားပါျပီကၢာ ဒီဘဲၾကီးေမ႔ေနျပီထင္တာ..ေသခ်ာျပီ..ေသခ်ာျပီ.စိတ္ညစ္လိုက္တာ။..
  • ငါ့ကို လာေျပာလို႔ကေတာ့ မေက်နပ္တာေတၢကို အကုန္ထုတ္ေျပာပစ္မယ။္..
  • အလုပ္ျပဳတ္ရင္ျပဳတ္ပါေစေဟ့ မေၾကာက္ဖူးကၢ။..
  • ဆၢဲထုိးပစ္မယ္။
  • မ်က္ႏွာကို တင္းတင္းေျပာျပီး မေက်နပ္ရင္ HR တက္ကို တိုင္မယ္လို႔ကို ေျပာပစ္မယ္။
  • သူ႔အမွားေတၢကို မွတ္ထားတယ္မွတ္ထားတယ္..ဟင္း..ေတၢ႔ၾကေသးတာေပါ့ manager စုတ္။
  • ေတာင္းပန္လိုက္တာေကာင္းပါတယ္ေလ။
  • ျငိမ္ျငိမ္ေလးေနလိုက္မွေျပာခ်င္တာေျပာေမာရင္ရပ္သၢားမယ့္ဟာၾကီး.။
  • သူ႔ဟာမေတၢ က်ေတာ့ မေျပာဘူး ငါ့က်မွအျပစ္ေလး လုပ္မိတာ နဲ႔ ေျပာဦးမယ္ ေတၢ႔မယ္ ေဟ့…… … …… … … …… …… … …… …..စလို႔ စလို႔ နည္းမ်ိဳးစံု ၊ပံုစံမ်ိဳးစံု
(အသစ္ေတၢ႐ွိရင္ေပးၾကဦးေနာ္)မတူညီၾကတဲ့ ခံစားခ်က္ေပါင္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ လာတတ္တယ္ဆိုတာကို အရာ႐ွိတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ၾကိဳတင္သိထား၊ျပင္ဆင္ထား ၊နားလည္ထား သင့္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ အရာ႐ွိတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဘာလုပ္ရမလဲ….ခုနကလိုစိတ္မ်ိဳးေတၢနဲ႔လာတတ္တဲ့ မိမိ Subordinates ေတၢကိုနားလည္ေပးရင္း ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ ထားရပါမယ္။ကဲ စတင္ျပီး မိမိေ႔႐ွ ေရာက္တာနဲ႔ သူနဲ႔ကိုယ့္ၾကားက ခုနက စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ Conflict ၾကီးကို ခၢဲထုတ္ပစ္ရမယ္။ဘယ္လို ခၢဲထုတ္ရမလဲ ဆိုေတာ့Positive ေလးနဲ႔ စလိုက္ပါ။

ဥပမာ.............. ေမာင္လင္းၾကယ္ျဖဴ မင္း အလုပ္ကို ေရာက္တာ မၾကာေသးေပမယ့္ လုပ္တာကုိင္တာ ေသသပ္တယ္။ၾကိဳးစားတယ္။ျပီးေတာ့ အခ်င္းခ်င္းလည္း အဆင္ေျပေအာင္ ေနတတ္တာ သိပ္ေကာင္းတယ္ကၢာ။… … … ဆိုျပီး သူေကာင္းတာေလး ကိုျပျပီး မိမိနဲ႔သူနဲ႔ၾကားက အစည္းအတားကို ဖယ္လိုက္ေတာ့မွ Subordinate စိတ္ထဲမွာ..ခုနက တင္းေနတဲ့ Stress ေတၢက။ ဒီလို သက္သာသၢားမွာပါ။ေအာ္............ ေတာ္ေသးတာေပါ့..ဟီးး..ဟီး….ငါကၢ။ ျပီးေတာ့ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ေကာင္းေကာင္းမၢန္မၢန္ ႏႈတ္ဆက္ေပါ့ေနာ္…

ျပီးေတာ့မွ Negative ပိုင္း (Hamburger အသားပိုင္း)ကို ဆက္သၢားရမွာေပါ့ ဒီေနရာကိုမွ တကယ္ Feedback ေပးတဲ့ေနရာလို႔ ေခၚရမွာေပါ့ေနာ္။

သူ႔ကို Developmental Need
ေနရာလို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္။သူ႔ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္၊အားနည္းေနတဲ့ေနရာေတၢကိုေျပာရမွာမို႔ပါ။ ဒီအပိုင္းမွာအေရးၾကီးတာက ဒါေပမယ့္၊ သို႔ေသာ္၊ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ (But,However..) စတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတၢကို လံုး၀လံုး၀ မသံုးမိဖို႔ (အဂၤလိပ္လိုေျပာေျပာ၊ျမန္မာလိုေျပာေျပာ) အရမ္း အေရးၾကီးပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲ့သလိုဆိုရင္ ပထမသူ႔ကိုေျမွာက္ေျပာထားတဲ့ Positive (Hamburger အေပၚပိုင္း)ေတၢကို ဆန္႔က်င္လို႔ Psychologically အရ လံုး၀ ပ်က္ပ်ယ္သလို Subordinate စိတ္ထဲမွာ ခံစားရမွာမို႔လို႔ပါေနာ္။ဒီလိုအပိုင္းမွာ Feedback ေပးတဲ့အခါ ျဖစ္ႏိုင္ရင္၊အခၢင့္သင့္သလို I,Statement ကို သံုးတာပိုေကာင္းပါတယ္။(Feedback ေပးရင္ပဲေနာ္။ "I" statement ကို ဘာလို႔ သံုးရတယ္ ဆိုတာက Subordinate ကို အမွားတစ္ခုခု လုပ္တယ္ ဆိုတာကို မျငင္းႏိုင္ေအာင္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေတၢ႔တယ္ သိတယ္ ဆိုတာကို ျပခ်င္တာေလ။

ဥပမာ- ေမာင္လင္းၾကယ္ျဖဴ မေန႔က အိမ္ျပန္ေတာ့ ႐ံုးခန္းက မီးေတၢရယ္၊PC ေတၢရယ္၊ေရပိုက္ေခါင္းရယ္၊တံခါးရယ္ ကို ပိတ္မသၢား တာ ကိုယ္တိုင္(I statement)ေတၢ႔ခဲ့ရတယ္ေနာ္(ဒါေလာက္ကေလးေမ႔တာကိုမ်ား..)။ဒါေတၢကို လုပ္ဖို႔ဘာေၾကာင့္ အေရးၾကီးတယ္ဆိုတာကို မင္းသိပါတယ္ စသည္စသည္ျဖင့္ Bamboo က႑ေပါ့ဗ်ာ။ဒီေနရာမွာ မိမိလိုခ်င္တဲ့အေျဖကို မိမိကေျပာရင္း ဆူတာမ်ိဳးထက္ လက္ေအာက္က Colleague ကို မိမိလိုခ်င္တဲ့ အေျဖကို ကိုယ္တိုင္ ေျပာလာေအာင္ open questions ေတၢေမးရင္း ဆၢဲေခၚလာရတာဟာ အႏွစ္သာရပိုင္းပါပဲ ။

ဒါကေတာ့ Practice လုပ္ရင္းနဲ႔မွ ပိုေကာင္းပိုထိေရာက္တဲ့ Feedback ကိုေပးလာနိုင္မွာပါ။ဒီမွာေတာ့ Hamburger Technique မွာဘာေတၢပါသလဲဆိုတာကိုပဲ အဓိကထားေျပာခဲ့တာမို႔ အေသးစိတ္မပါေသးပါေနာ္။ဒီမွာ Feedback ေပးေနစဥ္ အရာ႐ွိ၊ေအာက္လက္ Feedback ျဖစ္စဥ္ ေလွကားေလးကို(Feedback Ladder)ကိုေနာက္Post တစ္ခု ေျပာၾကည့္မယ္ေနာ္။သူကလည္းအေၾကာ႐ွည္လို႔ပါ။အဲ့ဒီ့မွာမွ 80/20 rules တို႔ဘာတို႔ ပါလာမွာပါ။(လူၾကီးက Conversation တစ္ခုလံုးရဲ႕ ၂၀% ကိုပဲ စကားေျပာျပီး Open Questions ေတၢေမးရင္း Listening လုပ္လို႔ Colleague ကို၈၀% ေျပာေစျပီး မိမိက အေျဖကိုၾကိဳတင္သိေသာ္လည္း မိမိလိုခ်င္တဲ့ အေျဖကို သူက ေျပာရင္းအမွန္တကယ္နားလည္မႈ၊လက္ခံမႈကို Positive Behavior နဲ႔ ရေအာင္လုပ္ယူဆၢဲယူတဲ့နည္းပါ။Training မွာေတာ့ အဲ့သလိုစကားေျပာနည္းကို နည္းမ်ိဳးစံု Situations ေတၢေပးျပီး လက္ေတၢ႕ေျဖ႐ွင္းခိုင္းေလ့႐ွိတတ္ပါတယ္။အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာတာေပါ့ေနာ္။)


ေနာက္ဆံုး..Bamboo က႑ေလးျပီးျပီဆိုရင္ေတာ့ .........

Hamburger ေအာက္ပိုင္းေလး ေပါင္မုန္႔ (Positive Feedback) ေလးကို ေျပာျပီး ပိတ္ဖို႔လည္း မေမ႔ပါနဲ႔ေနာ္။ဒီေနရာမွာေတာ့ ခုနက ဒါေပမယ့္၊သို႔ေသာ္၊မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ(But,However) စတာေတၢကို သံုးႏိုင္ပါတယ္။ဘာေၾကာင့္ Positive နဲ႔ ျပန္ပိတ္ရတာလဲ ဆိုတာကေတာ့ လူ႔စိတ္က အေျပာအဆိုခံျပီးရင္ တစ္ခ်ိဳ႔က Motivate မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊တေနကုန္ အလုပ္လုပ္လို႔မရတာေတၢ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္တတ္လို႔ ပါ။ ဒီေတာ့..
.... .

ဥပမာ - ဒါေပမယ့္ ေမာင္လင္းၾကယ္ျဖဴ .. ေကာင္းပါတယ္ အခု လုပ္ေနတာေရာ စည္းကမ္းပိုင္းေရာ ေကာင္းတယ္။အလုပ္လည္း ၾကိဳးစားတယ္။Keep up the good work ေမာင္ၾကယ္ျဖဴ။ေက်းဇူးေနာ္။Have a wonderful day …..စလို႔ မိမိ ေျပာရင္ ေျပာတတ္သလို အေကာင္းေလး (positive points) ေတၢနဲ႔ Conversation ကို ပိ္တ္တတ္ ရပါမယ္ ခင္ဗ်ာ။ဒါမွ Subordinate စိတ္ထဲက ခုနက အဖုအထစ္ ေတၢကလည္း ေျပသင့္သေလာက္ေျပ၊ Stress ေတၢလည္းေလ်ာ့ လို႔ လုပ္ငန္းခၢင္မွာ အဆင္ေျပႏိုင္မွာပါ။


Feedback လုပ္ျခင္းေၾကာင့္ အရာ႐ွိတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ကလည္း မိမိ Colleague ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ဟာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာကို သိႏိုင္ျပီး လိုအပ္သလို Action ယူေဆာင္႐ၢက္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာစရာေလးတစ္ခုက Negativeအပိုင္း (Hamburger အသားပိုင္း)ကို လုပ္ေနစဥ္ဟာ အေရးအအၾကိးဆံုးျဖစ္သလို မိမိ နဲ႔ Subordinate ၾကားမွာ အဆင္မေျပမႈေတၢ၊ျငင္းခံုမႈေတၢ ႐ွိေကာင္း႐ွိႏိုင္တာမို႔ အထူးသတိထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီ Hamburger Technique ေလးဟာ လုပ္ငန္းခၢင္မွာ Performance Management (Performance Appraisal )လုပ္ရာမွာ စတာေတၢမွာသာမက လူမႈေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးမွာ ၊ မိသားစု သူငယ္ခ်င္းမ်ားၾကားမွာ ၊လူၾကီးလူငယ္ၾကားမွာ စသည္ျဖင့္ အသံုးခ်ရင္လည္း အဆင္ေျပႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆမိလို႔ အခုလို တင္ျပလိုက္ရပါတယ္ေနာ္....

ေနာက္ Post မွာ အဲ့ဒါနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အဆင့္ဆင့္ ေျဖ႐ွင္းပံု ေလွကား Steps ေလးမ်ား(Feedback Steps)ကို ေဖာ္ျပေပးမယ္ေနာ္… ခုေတာ့ နားဦးမယ္ေနာ္.. see u later ….



မိတ္ေဆၢမ်ားအားလံုးေပ်ာ္ပါေစခင္ဗ်ာ
လင္းၾကယ္ျဖဴ
www.lkphyu.blogspot.com

21 ေယာက္ရဲ႕အျမင္:

ဂ်ာမုန္းဒန္ said...

ေဟး...ပထမဆံုးေနာ္..ေပ်ာ္စရာၾကီးကြယ္။
တကယ္ပညာရ၊ဗဟုသုတရတဲ့ပို႔စ္ေလးပါ။
ေ၀မွ်တာေက်းဇူးပဲ..
ခင္တဲ့
ဂ်ာမုန္းဒန္

ကိုလူေထြး said...

ဖန္ခြက္တခြက္ထဲမွာ ေရတဝက္ထည့္ထားတာကို ျမင္ေတာ့...

အေကာင္းျမင္သမားက...
"ဖန္ခြက္က ေရတဝက္ ျပည့္ေနတယ္တဲ့"

အဆိုးျမင္သမားက...
"ဖန္ခြက္က ေရတဝက္ ေလွ်ာ့ေနတယ္တဲ့"

ဒါကို အင္ဂ်င္နီယာတေယာက္ကလဲ ျမင္ေရာ...
"ဖန္ခြက္က သူရွိသင့္တဲ့ အရြယ္ထက္ ၂ဆေတာင္ ပိုၾကီးေနတယ္" ဆိုပဲ...

းဝ)

ေကာင္းကင္ျပာ said...

ေသခ်ာဖတ္၊ ေသခ်ာမွတ္ပီး ဟမ္ဘာဂါ စားသြားတယ္

ျမဴးေလး said...

ဖတ္မွတ္စားျပန္ျပီကိုၾကီး

လၿပည္႔ရိပ္ said...

ဗဟုသုတ ရစရာပိုစ္႔ကေလးပါ၊ မွတ္သားေလာက္ပါေပတယ္။

chitpalone said...

ေတာ္ေတာ္စံုစံုေလးကုိ ရွင္းထားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ ဗ်ဳိ႕။
ခင္မင္ေလးစားလွ်က္
ဂ်ယ္လီေလး

Anonymous said...

ဖတ္ရလို႕ ေက်းဇူး၊
တကယ္ကို လိုအပ္ပါတယ္။

ေမသစၥာေမာင္ said...

ဖန္ခြက္တခြက္ထဲမွာ ေရတဝက္ထည့္ထားတာကို ျမင္ေတာ့ဆိုတဲ့ ဥပမာေလးကို သေဘာက်မိတယ္။

လူ႔ေတြ ၾကည့္တတ္ ယူတတ္ ျမင္တတ္ၾကဖို႔ ရိုးရိုး ရွင္းရွင္း တင္ျပေပးထားတာကို ေ၀မွ်ေပးတာေက်းဇူးပါ

ေဇာ္ said...

သူလုပ္တာနဲ႕ ဘာဂါစားတုိင္း သတိရေနေတာ့မွာပဲ။ ဟြင္း။ =)

ေဇာ္ said...
This comment has been removed by the author.
ဝက္ဝံေလး said...

ဟဟဟ ဘာမန္႕၇မွန္းေတာင္မသိဘူး ဟိဟိ မသိတာနဲ႕ ဘာဂါပဲ စားသြားတယ္ ကုိၾကယ္ၾကီးေ၇ ခိခိ ဘုိင္

မငံု said...

ဗဟုသုတရပါတယ္။ မွတ္သားသြားတယ္ေနာ့။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

မငံု said...

ဗဟုသုတရပါတယ္။ မွတ္သားသြားတယ္ေနာ့။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

သုခုမေလဒီ said...

အရသာရွိမယ့္ဘာဂါေလးလိုပဲ ေရးထားတဲ့အေၾကာင္းအရာကလည္း ေလးနက္ပါတယ္။
ဗဟုသုတအမ်ာႀကီးရသြားပါတယ္။ အဆင္ေျပေပ်ာ္ရႊင္ ပါေစ။

minnay said...

အဟီး ....
စာသာဖတ္ေနတယ္ .. မ်က္စိကေတာ့ ဒီဟာၾကီး အျပင္မွာဆို တြယ္ပလိုက္ျပီလို႕ :P

ဂ်ပန္ေကာင္ေလး said...

အိုးေကာင္းလိုက္တာ ကိုလင္း... တကယ္ပါပဲ.. ဒီလို လုပ္ငန္းခြင္မွာ ကိုယ့္အထက္လူၾကီးက ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြကို ဆက္ဆံမယ္ဆိုတာ တကယ္ကို အေရးၾကီးတယ္ဗ်... က်ေနာ္ကေတာ့ အခုမွ ငယ္ငယ္ေလးဆိုေတာ့အစ္ကိုေျပာသလို အထက္ကေနေတာ့ ေျပာလို႔မရေသးေပမယ့္ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ကိုယ္က အၾကီးျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ သူမ်ားေတြကို ခ်ဳိခ်ဳိနဲ႔ နား၀င္ေအာင္ေျပာတတ္ေအာင္ ေတာ့ က်င့္ရမွာပဲဗ်.. ဟမ္ဘာဂါ သီအိုရီေပါ့ဗ်ာ.. ေက်းဇူးပါအစ္ကို..

မဟာဆန္ said...

Hamburger Technique online သင္တန္းကို Hamburg က လာတက္ပါတယ္။
ဗဟုသုတေတြ ေ၀ငွေပးတာ ေက်းဇူးပဲေနာ္။

သူႀကီးမင္း (တုုံးဖလား) said...

အေတာ္ေလး ေကာင္းတဲ့ ပညာေပး ပုိ႔စ္ေလးဘဲ။
အဲဒီအတုိင္းေလး က်င့္သုံးၾကည့္ဦးမွ။

Yu Ya said...

ဟန္ဘာဂါစားရင္း စာေကာင္းေလး ဖတ္သြားပါတယ္ခင္ဗ်ာ..

လုလု said...

လုပ္ငန္းခြင္တစ္ခု၊ မိသားစု တစ္စုမွာ တကယ့္ကုိ လုိအပ္တဲ့ ပညာေပးေလးပါပဲ။ တကယ္တမ္း ကြၽန္မတုိ႕ အဲ့ဒီလုိ ျမင္တတ္၊ ေျပာတတ္ဖုိ႕ ေမ့ေနၾကတယ္။ တကယ့္ကုိ ပညာရတဲ့ပုိ႕စ္ေကာင္းေလးပါ။ စိတ္၀င္စားဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ဟမ္ဘာဂါေလးနဲ႕ နမူနာျပျပီး ေရးျပေတာ့ ပုိျမင္တာေပါ့ေနာ္။ ေက်းဇူးအထူးပါေနာ္။

mgnge said...

မွတ္သားစရာေလးပါဗ်ာ...။

ေသခ်ာမွတ္ထားပါတယ္..။ ဒီလုိစာေကာင္းေပေကာင္း ေလးေတြ လိုအပ္ေနတာပါ